eerste dag school! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van moniek steenhuis - WaarBenJij.nu eerste dag school! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van moniek steenhuis - WaarBenJij.nu

eerste dag school!

Blijf op de hoogte en volg moniek

14 April 2014 | Nederland, Nederland

Vandaag was me eerste schooldag.
Ik werd om 07:45 verwacht voor me appartement om opgehaald te worden. Ik was echt 2 minuten later en net toen ik beneden was ree het busje weg.
Wat nu dacht ik! Ik weet de weg totaal niet en er was ook niemand bij de receptie van het appartement..
Er stonden nog 2 mejsjes , ik vroeg hum of ze ook telaat waren. Ik had geluk want ook hum Waren te laat. Ik vroeg of ze de weg wisten en ze zeiden toen dat k met hun mee kon reizen. We gingen een beetje praten en daar was de bus al 202 moesten we hebben. Het was echt wel een tijdje rijden en wat een verschrikking in die bus.. beste hobbel s maar wel heel erg lachen. En wat betaal je voor de bus? 1,50 e dan kan je door heeel Malta!
De 2 meisjes zeiden dat we moesten uitstappen. Ze wisten zelf de weg ook niet meer maar uiteindelijk toch gevonden. K zei tegen een vrouw dat ik telaat was en dat ik de test moest maken. Ze zei dat ik moest wachten . Na lang wachten mocht ik meelopen. Er zaten al genoeg mensen ik zag Sanne en Tim van school ook zitten dat was wel leuk.
Ik kreeg informatie over wat er te doen is.
Later werd er een papier gegeven en dit was de instaptoets!!
Lastig was die niet heel erg. Toen die klaar was moest ik even wachten. B1 is mijn level! Helemaal prima!
Toen ik me boek op ging halen. Stond er een meisje achter die me boek gaf en die ineens zei, ben je Nederlands ik schrok er gewoon van. Je praat hele tijd Engels en dan ineens word er nederlands tegen je gepraat.
Om 10:30 begon de andere helft van de les.
Iedereen in die klas kende elkaar al dus het was een gek moment om binnen te komen. Ik stelde mezelf voor en toen begon de les. Ik vond het heel uitdagend sommige dingen waren moeilijk andere makkelijk
De les was afgelopen 12:30 was ik vrij.
Ik wist totaal niet hoe k moest terug komen. Ik zag de meisjes waar ik in de ochtend mee naar school was gegaan weer staan. Ik vroeg hun waar de bushalte was. Ze zeiden dat ze zo meegingen en dat we dan wel samen terug konden gaan .
Ik stond in het zonnetje te wachten totdat ze ineens weer naar binnen gingen. Ik heb nog een tijdje gewacht maar het duurde heel lang.
Daar begon het dan de strijd om de weg terug te vinden..
Als eerst zag ik de zee met hele mooie rotsen dus daar ben ik eerst over heen gelopen wat super mooi.
Daarna opzoek naar de bushalte. Maar wat ik ook deed en aan wie ik het ook vroeg geen bus naar mijn appartement.
Uiteindelijk 4 uur later!!!!
Ik kwam bij msida uit was ergens mijn appartement staat maar waar had ik geen idee van.
Ik wou een taxi bellen maar had geen nummer van een taxi!
Wat een drama!!!
Het was echt verschrikkelijk.
Uiteindelijk heb ik toch een taxi weten te bellen want op straat reden ze niet.
De man wou eerst niet komen maar uiteindelijk js hij toch wel gekomen.
Ik was 10 euro kwijt maar wel veilig in me appartement.
Voor me appartement stond de groente boer kraam.
Ik kocht daar een appel en 2 eieren.
Toen ik in me appartement kwam was de deur open. Ik keek in me slaapkamer en daar lag iemand anders! Het was me kamergenoot.
Ik heb haar nog niet veel gesproken maar ze is Turks en kan heel weinig engels. En het ergste nog zei kan ook niet koken!!
Hahaha
Vanavond is een feest van ese maar ik ga daar niet heen. Ik moet dan weer naar dat gebouw en heb geen idee hoe k daar kom.
Ik heb wel genoeg gezien van Malta vandaag.
Vanavond wil ik nog even naar de winkel.

Spreeek jullie later
Dikke kuss , MO

  • 14 April 2014 - 19:37

    Hillie:

    Enerverende eerste dag zo te lezen, ik hoop dat je snel wat meer weet van de omgeving. Vergeet niet te genieten he? -xxx-

  • 14 April 2014 - 20:11

    Jenny:

    Weer genoeg ervaringen opgedaan voor de eerste dag , nu eerst zorgen dat je de omgeving wat beter leert kennen

  • 16 April 2014 - 18:54

    Lucy:

    Volhouden wijfie, , ook al zijn je verhalen wel om te schuddebuiken.
    Wij blijven wel lezen xxx luv ya

  • 16 April 2014 - 21:09

    Lucy:

    O, ja
    mocht het met de kinderen niet lukken kun je altijd nog een getalenteerde schrijfster worden XXX

  • 17 April 2014 - 07:22

    Anna:

    Erg mooi hoe jij je verslag schrijft .
    Dat doe je goed .
    Geniet van alles zou ik zeggen .
    Je moet maar zo denken soms zit het mee en soms zit het tegen.
    Maar met jou motivatie kom je er wel.
    Lieve groetjes van hier Anna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

moniek

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 5473

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 21 Juni 2014

stage in malta

Landen bezocht: