3de week in malta - Reisverslag uit Nederland, Nederland van moniek steenhuis - WaarBenJij.nu 3de week in malta - Reisverslag uit Nederland, Nederland van moniek steenhuis - WaarBenJij.nu

3de week in malta

Door: Moniek Steenhuis

Blijf op de hoogte en volg moniek

04 Mei 2014 | Nederland, Nederland

maandag , dinsdag en woensdag waren drie saaie dagen. naar stage geweest en daarna niet zoveel gedaan. wel is maandag een nieuwe kamergenoot bijgekomen. zei was hier al eerder maar is nu bij ons huisje/appartement gekomen. ze is turks en was daarom bang dat ze veel met elkaar turks zouden praten maar dit valt wel mee.

donderdag was ik vrij omdat ze hier wel dag van de arbeid vieren. ik ging samen met sanne naar het mooie zwembad! het was super lekker weer maar het water was nog wel super warm! verbrand! alweer maar niet zo erg als de andere keren!

Vrijdag was mijn eerste schooldag met een nieuwe klas. het is net of we weer in nederland zijn met een engelse leraar want iedereen is nederlands en 1 meisje is belgs zei kan geen nederlands verstaan!!

vrijdagavond nog even uit geweest. maar niet naar DE uitgaansplek dat komt nog wel een keertje!

We zagen dat er zaterdag een festival was in mdina dus wij wouden daar heen en iedereen zei ook dat het daar heel mooi was. ik vond het niet zo leuk het is heel historisch en op die dag was er dus ook een festival maar dat is heel anders in nederland. in nederland is een festival muziek, feesten. maar hier was het toneelstukken , mensen die verkleed rondliepen , kraampjes. heel gezellig allemaal! we zijn ook nog naar een museum geweest maar dat vond ik niet zo leuk. sommige dingen waren wel intersant. maar verder was het daar donker luguber omdat er allemaal mensen te zien waren die op een gruwelijke manier waren doodgemaakt en heel veel SPINNEWEBBEN...

Zondag opnieuw een poging gedaan om naar de markt gegaan. dit keer was die wel open en dat was al te zien bij de bushalte super druk!!
Het was erg leuk om daar even rond te kijken. echt heel veel verschillende dingen kleren , schoenen , souvenirs , sieraden , groente , fruit!

een geslaagde week!!
Nu duik ik snel me bed in morgen weer een normaal weekje stage!

• 05 Mei 2014 - 10:26

Mieke Muilwijk:

He zit je nu in een klas met allemaal Nederlanders. Zitten Sanne en Tim daar ook bij?
    Goeie stage week gewenst!