4de week! Oa. vreemde gebeurtenis , boottour - Reisverslag uit Malta, Malta van moniek steenhuis - WaarBenJij.nu 4de week! Oa. vreemde gebeurtenis , boottour - Reisverslag uit Malta, Malta van moniek steenhuis - WaarBenJij.nu

4de week! Oa. vreemde gebeurtenis , boottour

Door: moniek steenhuis

Blijf op de hoogte en volg moniek

11 Mei 2014 | Malta, Malta

Maandag tot donderdag weer stage , gaat eigenlijk steeds beter maar ik ben nog niet echt bezig met activiteiten een andere stagiaire had dat wel gedaan dus het mag wel! Binnenkort maar even voorbereiden dus! Donderdag was het een normale dag op stage totdat er wat schokkends was gebeurt. we waren buiten aan het spelen. Ik was samen met nog een begeleider buiten met de kinderen. Er is 1 kindje die moest huilen omdat hij naar binnen wou maar we waren nu buiten dus mijn collega had de deur op slot gedaan. Aan andere collega was de luiers aan het verschonen dus ze de deur werd weer door haar open gedaan ze nam een kindje mee naar binnen en deed de deur weer dicht. Wat ze niet doorhad is dat de vingers (4 vingers) van het jongetje tussen de deur zaten. Het jongetje schreeuwde het uit. Mijn collega buiten raakte in shock en deed eigenlijk niks. De collega van binnen wou de deur open doen maar de deur ging niet meer open omdat zijn vingers er tussen zaten. Ik ron snel naar de deur maar wat ik ook deed hij ging niet open. Toen ik naar het jongetje keek raakte ik zelf ook in een soort van schok waardoor ik ook niks meer deed. Een andere collega sprong uit het raam en zei heeft uiteindelijk na veel moeite de deur open gekregen. Ze dachten dat de vingers gebroken waren maar de dokter was gekomen en zei dat het niet gebroken was.
Vrijdag was ik vrij. Ik hoef dus alleen maar om de week naar school! PRIMA sanne en ik besloten dan ook om weer te gaan zwemmen. Het word namelijk steeds warmer wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind en helemaal niet wanneer ik vrij ben. Sanne moest eerder weg omdat ze gesprek had ik ben nog langer gebleven heb daarna nog even boodschappen gedaan en toen wou ik weer terug met de bus naar huis. Ook hier gebeurde weer iets heel ergs vreemds. Een paar mensen verderop liepen op de straat en moesten heel erg hoesten en hielden hun hand voor hun mond. Het was heel raar maar een tijdje later had iedereen het bij de bushalte ook. Het was een heel raar gevoel je moest heel erg hoesten en het leek wel alsof je gif ofso binnen kreeg. Ik pakte snel me water erbij en gelukkig was het snel over. Later kwamen er twee jongens aan die niks meer konden zien. Ik dacht eerst dat ze aan het huilen waren. ik trok me er eerst niet zoveel van aan. Tot er ineens super veel politie bij kwam. Echt wel 10 denk ik. Er waren twee met de jongens aan het praten en de andere waren iets aan het zoeken. In de zee waren ze aan het kijken! Heel raar allemaal. De jongens werden opgehaald met de ambulance. De jongen die bij de groenteboer kraam werkte die echt nog maar 12 jaar was en alleen daar stond te werken werd aangesproken. En opeens werd hij heel zenuwachtig en begon hij te huilen. Ik wist echt niet meer wat er gebeurde. Ondertussen was de groenteboer kraam dus helemaal leeg en er stonden zoveel mensen ik vond het later gewoon zielig! De bus kwam eraan maar het was echt een aparte situatie!
Zaterdag! Boottour. Echt hele leuke dag gehad. Eerst op de boot naar gozo 1,5 uur dat was wel echt te lang! Toen we op gozo waren gingen we verder met een busje wij zaten voorin dus we konden alles goed zien. Eigenlijk leek gozo heel veel op malta. We hebben als eerst de azure window gezien echt heel mooi! En daarna naar een bekende plek van gozo wat ik niet veel aan vond. Daarna gingen we alweer op de boot om weer verder te gaan naar comino! Wauw wauw wauw. Ik heb nog nooit zo`n mooie plek gezien. Het was zo blauw. Helaas waren er super veel mensen echt heel veel. Ik ben nog wel de zee in geweest wat super goed te doen was het water was 17 graden. Ik was wel heel bang want er zwommen vissen maar ik wou toch in de mooie blauwe zee zwemmen! In de avond heb ik nog een gezellige avond gehad met me kamergenoten en hebben we eurosongfestival gekeken ondanks dat turkije niet mee deed vonden ze het wel erg leuk!
Zondag: uitgeslapen tot 12 uur! Dat mag ook wel eens toch? En verder is vandaag een school dag en een opruim dag. Mijn kamergenoot is naar Italië voor een dag en me andere kamergenoot naar het strand dus even helemaal alleen ook wel een keer fijn!

  • 11 Mei 2014 - 21:26

    Mieke Muilwijk:

    Wat naar van dat kindje. En ben je er niet meer achter gekomen wat dat was bij die groentekraam? Lijkt wel iets met gifgas. Raar eiland... maar ook beeldschone natuur. Ik zou ook in dat blauwe water zijn gaan zwemmen.
    Succes met je activiteiten met de kinderen. Verzin iets leuks, misschien wel met uitbeelden van een prentenboek ;-) Hebben ze kikker?
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

moniek

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 5478

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 21 Juni 2014

stage in malta

Landen bezocht: