paas weekend - Reisverslag uit Nederland, Nederland van moniek steenhuis - WaarBenJij.nu paas weekend - Reisverslag uit Nederland, Nederland van moniek steenhuis - WaarBenJij.nu

paas weekend

Blijf op de hoogte en volg moniek

20 April 2014 | Nederland, Nederland

Heee allemaal

Eerste weekend is ook weer voorbij! Het word steeds beter weer hier ik hoorde dat het in nederland ook lekker weer is!?

Vrijdag: ik was vrij omdat het goeie vrijdag was daar doen ze hier heel erg aan trouwens. Ik heb eerste uitgeslapen tot een uur of 11 en daarns heb k ke rustig klaargemaakt.
Ik zat rustig aan het ontbijt tot ik ineens sputters water naar binnen zag vallen toen ik naar het raam liep om het dicht te doen begon het ineens heel hard te regen. En toen ineens boemm! Omweer. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt ik was op dat moment echt bang. Mijn kamergenoot vond het maar normaal. De hele dag is het internet eruit geweest allemaal door 1 , 1,5 uurtje storm.

Mijn kamergenoot wou graag naar valetta ik dacht dat daar nu niet zoveel te doen was omdat mijn leraar zei dat alles op goeie vrijdag dicht zou zijn. Nou in valetta aangenomen bleek Helemaal niet alles dicht te zijn. Valetta is trouwens de hoofdstad! Er Waren super veel mensen en ondanks dat de winkels wel allemaal dicht Waren was er genoeg te zien. Ik Ben in twee kerken geweest en het was heel bijzonder om te zien! Er Waren verder super mooie gebouwen met een geweldig uitzicht. Later op de middag waren we verdwaald ik vroeg de weg en de man zei dat we over de snelweg moesten lopen en Dan langs de zijkant. Het was super eng maar het was een stuk sneller Dan dat we terug moesten lopen.uiteindelijk nog bij de burgerking gegeten..

Zaterdag: weer uitgeslapen! Het was vandaag zo mooi weer dat ik eigenlijk wel even wou zonnen. Ik ging alleen gewoon met een muziekje in en even relaxen. Ik stapte uit bij een mooi plekje waar k eerst even rondliep en toen naar beneden Ben gegaan waar de zee was. Het was wel een plek met rotsen maar het was goed te doen. Handoekje neergelegd en super van de zon genoten zelf met me vieren er nog in geweest wat ik wel eng vond je Kon alle vissen zien zwemmen! Rond half 4 ging ik terug naar me appartement ik kloptte op de deur mijn kamergenoot zou binnen blijven om Haar huiswerk te maken. Ik klopte nog eens op de deur maar geen reactie. Wat baalde ik dat ik me sleutel niet mee had. De enige die hun deur open deden Waren de andere van het appartement ze probeerden nog met hun sleutel de deur open te doen! Na drie uur wachten kwam ze eindelijk terug!! Ze was naar de winkel geweest!! Het was een goeie les om mijnn sleutel niet meer te vergeten. Toen k onder de douche stond voelde ik dat Ik wat verbrand was Tja mijn nederlandse huidje is nog niet gewend aan zon.

Zondag: het weer was nog beter Dan gister. Mijn kamergenoot wou niks doen omdat ze Haar huiswerk af moest maken (ik heb trouwens geen huiswerk van de ESE school) ik ging weer op pad ik stappte in de eerste bus die kwam. Ik zag de zee en drukte op stop!!! Dit keer was het een zandstrand! Wouww! Ik heb een beetje met me voeten door het water gelopen en daarna weer in de zon gezeten met goeie zonnebrand Ofcourse!. Het begon wat te waaien dus ik besloot om terug te gaan de bus was echt prop vol en had dikke vertraging! K heb meer dan een uur in die bus gezeten maar dat kan allemaal hier in Malta!

Terug in me appartement toen ik even op Skype zat werd de deur ineens opengedaan ik schrok me rot. Het was de schoonmaker ik dacht dat ze handboeken en dekens ging verschonen maar nee ze zei dat er vanacht iemand anders in ons appartement komt. Ik moest eerst al me spullen opruimen want spullen die k niet vaak gebruik lagen daar maar die moet k nu allemaal weer op me eigen Kamer leggen!

Morgen begint me stage! Ben benieuwd ook ontmoet ik mijn contactpersoon simon! Hij vertelde in de mail dat me stag dicht bij is dus dat is wel fijn!

Dit was mijn eerste week alweer!!.

Dikke kus, Moniek

  • 20 April 2014 - 22:40

    Lucy:

    Hey du
    zo te lezen went het al een beetje,? Ben super trots op je zoals je het allemaal doet.
    Zijn de bussen erger dan in Turkije? Hier inderdaad wel wat warmer maar een behoorlijke wind.
    Hoe lukt het met het eten daar? Of moeten we ons straks rot schrikken dat je een en al botjes bent ;-)
    Je foto's zijn prachtig .
    we hopen dat je stage heel goed gaat.
    dikke X van ons

  • 20 April 2014 - 23:06

    Moniek Steenhuis:

    Heee ,
    Volgende keer handig als je even naam vermeld!
    Maar bussen zijn net zo maar hier zijn de bussen groter.
    En maak je maar geen zorgen!

    Kuss.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

moniek

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5469

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 21 Juni 2014

stage in malta

Landen bezocht: